2014-04-09

Állatok a Dunakanyarból

Szeretném itt különválogatva bemutatni azt a néhány állatfajt, amelyiket lencsevégre kaptam, a semmiképp nem fotós kirándulás alkalmával. Különválogattam, mert lett annyi kép, amiért érdemes ezt megtenni. Az előző blogbejegyzésben meséltem a Zebegény - Nagymaros - Visegrád háromszögről, főleg tájképek segítségével, s most az ottani állatokat mutatnám be. Sok fotón látható, hogy azok nem szabadon élő állatokat ábrázolnak, s itt ragadom meg az alkalmat, hogy felhívjam egy helyre a Nagymaros környékén járók figyelmét. A hely neve Camelot panzió. Étterem, szállás, kalandpark, és egy mini-állatkert működik ott, sok érdekes, kézhez odaszálló papagájjal, rágcsálókkal, malacokkal, háztáji állatokkal. Mind ez a Duna partján, egy kiserdő kellős közepén. Érdemes arra járni ... 


Meggyvágó - Nem volt közel, de elcsíptem a "sásban" :-)


 Ezen a fenyőn igen sok madár megfordult

 Lövöldöztem a teraszról

 Volt mire figyelni a környező fákon ...

 A zöldike gyakran járt énekelni erre a fára

 Megmondom őszintén, őt nem tudom meghatározni

 És megint visszatért ...

 Naplementekor a Szürke gém is megjelent, miközben telefonáltam

 Non-stop moziélmény

 A Camelot parkjában

 Feleségem kedvenc fotója

 Itt pedig az enyém

 Örültem ennek a barázdabillegetőnek

És végre egy Tengelic fotó egész közelről


Nem is merek belegondolni, mi lett volna ha kifejezetteen madarászni megyünk erre a helyre. Mind az erdők, mind pedig a vizes élőhelyek gazdagok madárvilágban, de ez köztudott a Dunakanyarról. Nagy élmény volt észrevenni ezeket az állatokat, még ha nem is rájuk koncentráltunk. Nagyon boldog vagyog, hogy ennyi, számomra kedves állatfotó készülhetett.