2017-10-24

Az első etetővendégek

Október harmadik hetében hetében járunk, felkészítettük az itatós lest a vendégek fogadására. A medencét feltöltöttük, igyekszünk pótolni a folyton elfogyó dekorációt annak végében, beszereztem a magokat, mely 90% fekete napraforgóból, valamint vörös kölesből és kukoricából áll. Beszerzés alatt van még a cinkegolyó, a diákcsemege, és egyéb ritka, finom falatok. Az üveget megpucoltam, a leskunyhót kitakarítottuk. Egy röpke látogatás során meg is érkeztek az első vendégek. Ebből szedtem össze most egy válogatást. Fotóstársamnak a füzike is megmutatta magát, remélem én is hamarosan találkozom vele. Várható persze még sok más faj is, de ezt megjósolni lehetetlen, és nem is bocsátkoznék találgatásokba. Kiderül március elejéig, hogy milyen madarakhoz lesz szerencsénk. Lássuk, kikkel találkoztam azon a napon ...


Nem a Meggyvágó volt az első, de talán ő a legszebb

 Széncinege tojó

 A csuszka is sokszor fordult egy-egy falattal

 Majdnem minden faj ivott, és fürdött

 A kékcinege félénkebb, de őt is többször láthattuk

 Minden irányból fotózhattam


 Még mindig jellemzően zöld a hátterünk

 Más szögből a másik beülőn, már ősziesebb a hangulat

 Benézett hozzánk a nagy fakopáncs tojója is

 A szajkó, minden alkalommal meglepetést szerez

 Pár kép a Meggyvágóról

 Igen hosszasan időzik nálunk

 Evés után megkívánja a vizet

 Hosszan oltja szomját

 Majd diadalittasan felnéz

 Az utolsó nagy korty előtt

 A széncinegék között sok kifejezetten szép példány is előfordul

Szépen fotózható



Egy másik napon - nem készülve fotózásra, így gépn nélkül - kilátogattam a leshez, hogy egy régi kedves barátomnak megmutathassam a helyet ... Akkor barátcinegét is gyakran láttunk táplálkozni. Bíztató az indulás, bármi lehet ebben a szezonban, az itt megjelent 12-14 faj közül. Meglátjuk. Az igazi etető szezon, a tartos fagyok, a hóesés bőven előttünk áll.

Kíváncsian várom, mit tartogat ez a tél.