2017-12-06

Csíz vendégek

Töretlenül zajlik a leslátogatás, és az etetés, még a hamarosan véget érő nehézségek ellenére is. Fogy a fekete szotyi, ürül a 25 kg-os zsák. Üldögéltem a lesben, vártam a süvöltőt, mert ott püttyög fent a közeli fákon, és már régóta szeretném a hímet lefotózni a lesnél ... A szokásos alap-fajok mellett egyszer csak meglepetés vendég érkezett. Rögtön egy csapat. Felfigyeltem röviden szóló magas hangjukra. Javarészük hamar tovább röppent, de egyikük ott maradt a les végében. Róla szól ez a blog, és más fajokról, akik rendre megmutatkoznak, és leveszik a részüket a terülj-terülj asztalkából.


A Csíz, személyesen

 A Süvöltő hím még mindig nem sikerült

 de ez a tojó is szépen pózolt

 A Szajkó rendet rakott, mindenkit elzavart

 A Csuszka 4-5 falatot is eltüntet egy körből. Hová fér belé ?!

 Szépen passzol ez a háttér a Széncinege mögött

 Szemérmetlen !

 Kékcinegéből idén kevesebb jár hozzánk

 A Meggyvágó körül nem sokan ugrándoznak ...

 Felbátorodtak a barátcinegék

 Nagy fakopáncs tojó (A hím elmaradt)

 Pózer !

 ... mert szeretem ...

 A csíz hosszú-hozza percekig tömte a hasát

 Még mindig gyönyörű ...

Feltörtem a jeget, hogy ihassanak !




Türelmes vagyok, de a Süvöltő csak addig jön, míg be nem fagy az itató.Remélem, hogy ebben a szezonban megcsípem még a hímet. Aztán meglátjuk, hogyha bejön az igazi nagy hideg, milyen fajok néznek be még hozzánk ?! Őszapót, Zöldikét, Erdei pintyet, Tengelicet remélek.

Hosszú még a tél ...